Корзина
7 отзывов
  • " Ваш сонячний дім "
  • Статьи
  • Новий механізм фінансування ЄС, призначений для стимулювання інвестицій у фотоелектричну енергію.

Новий механізм фінансування ЄС, призначений для стимулювання інвестицій у фотоелектричну енергію.

Новий механізм фінансування ЄС, призначений для стимулювання інвестицій у фотоелектричну енергію.

21.12.20

Нова формула ЄС, розроблена для стимулювання транскордонного фінансування відновлюваних джерел енергії, може допомогти пришвидшити розгортання сонячних фотоелектричних проектів по всій Європі. Однак інвестори чекають більшої ясності щодо того, як система працюватиме на практиці.  І Естонія, і Литва мають укладені з Люксембургом угоди про передачу статистики відносно встановлених потужностей відновлюваної енергетики в країні. Це дозволено в ЄС, оскільки Люксембург має обмежений потенціал для розвитку відновлюваних джерел енергії в своїх межах.

ЄС запустив новий механізм, спрямований на стимулювання співпраці між державами-членами у прискоренні розгортання проектів відновлюваної енергетики. Нові правила, які набувають чинності з початку 2021 року, дозволять країнам-членам ЄС досягати своїх цілей з відновлюваних джерел енергії, як зазначено в їхніх Національних енергетичних та кліматичних планах (НЕКП), інвестуючи в проекти в іншій країні ЄС. Коротше кажучи, національні уряди добровільно сплачують у фонд, а розробники відновлюваних джерел енергії можуть претендувати на отримання грошей в обмін на будівельні проекти в приймаючих країнах.

Нова модель фінансування може стати благом для країн з обмеженим потенціалом для розширення відновлюваних джерел енергії, наприклад, для країн із кількома сонячними годинами або обмеженим простором для наземних вітроелектростанцій. Це також велика можливість для країн, що приймають, з великим потенціалом відновлюваних джерел, але з обмеженою доступністю фінансування, наприклад, у Східній Європі - Румунія та Болгарія мають великий потенціал для сонячної та вітрової енергії, але фінансування не завжди є. До 2030 року Румунія планує створити 5 ГВт сонячної фотоелектричної потужності порівняно з 1,6 ГВт зараз. Болгарія має на меті близько 3,3 ГВт порівняно з 1 ГВт зараз. Ці цілі буде легше досягти, якщо інвестиції надходять із заможніших країн. «Цей механізм фінансування, здається, особливо призначений для таких країн, як Румунія та Болгарія, які мають великий потенціал відновлюваних джерел енергії. Ви берете гроші звідти, де є гроші, і розподіляєте їх там, де вони потрібні. Одночасно ви зменшуєте регуляторні ризики для комерційних компаній, які бажають інвестувати ».

Комісія сподівається, що нові правила дозволять державам-членам фінансувати проекти більш економічно ефективно, ніж розгортання тієї самої технології вдома. Що стосується приймаючої країни, вона повинна отримати вигоду від створення робочих місць, покращення якості повітря та енергетичної безпеки, зазначає комісія. Варто зазначити, що відновлювана енергія, вироблена в рамках проектів, буде враховуватись як національна ціль відновлюваних джерел як у приймаючій країні, так і в країні, яка надає внесок. У проекті регламенту йдеться про те, що 80% відновлюваної енергії, виробленої в рамках проекту, має статистично розподілятись країною, що надає та 20% країною, яка приймає. Засіб внутрішньої політики? Тим не менше, є безліч проблемних моментів.

Одним із занепокоєнь є країни “країн ЄС”, які “скидають” проекти за кордон, щоб уникнути опозиції громадськості відновлюваним джерелам енергії у власній країні. Однак це є більш актуальним для наземних проектів вітру, ніж сонячні фотоелектричні. Існує також занепокоєння щодо того, що уряди фінансуватимуть проекти в інших країнах для покриття неефективних політичних рішень та відставання в енергетичному переході вдома.

Багато зацікавлених сторін та спостерігачів стверджують, що стабільні та сприятливі для інвесторів регуляторні режими є ключовими для розкриття потенціалу відновлюваних джерел енергії в Європі. “Гроші - це не обов’язково питання. Гроші є, але це часто проблема нестабільних регуляторних режимів та громіздких дозволів на планування. Це швидше заважає розвитку відновлюваних джерел енергії, ніж частина фінансування », - сказав Голдберг. Державні проти приватних грошей Відповідно до законопроекту, проекти, що фінансуються за рахунок приватних грошей та / або фондів ЄС, статистично не розподілятимуться між окремими державами-членами, а навпаки, враховуватимуть загальну мету відновлюваних джерел енергії в ЄС на 32% на 2030 рік.

Національні цілі, викладені в NECP держав-членів. З цією метою деякі зацікавлені сторони висловлювали занепокоєння тим, що нові рамки фінансування можуть знеохотити приватні проекти, що фінансуються, або навіть залити ринок державними субсидіями. Це може суперечити механізму законам ЄС про державну допомогу. Також лунали заклики до більшої ясності щодо того, як механізм фінансування працюватиме на практиці. Формування довіри до системи з метою залучення урядів до участі є ключовим.

 

Другие статьи